
Brand Concept
KUON(クオン)は日本語の「久遠」、「遠い過去または未来」「永遠」に由来しています。
世界中に存在する古着や古布の持つ歴史や文化を取り入れながらも、その枠に捉われず、時代が巡っても変わらない、理屈抜きのシンプルなカッコよさを追求することをブランドの真髄としています。
新しいものは古くなるけれど
美しいものはいつまでも美しい
KUON is designed by Shinichiro Ishibashi.
KUON means “eternity,” “remote past" or "future,” and also “permanence”.
While appreciating the history and culture of vintage clothes and textiles, KUON always seeks for permanence, simplicity, and authenticity — to not be bound by traditional views. KUON seeks to challenge customary notions about vintage clothes and to revitalize them with new value.
New things become old, but beautiful things remain beautiful.
Philosophy
KUONの活動理念は、デザインによる社会的課題の解決に取り組むこと。
ファッションには理屈を抜きにして人々を明るくワクワクさせる力がある。
私たちはそう信じています。
KUONでは、従来の大量生産・大量消費を軸としたアプローチではなく、
“カッコいい”が“誰かのためにもなる”ような
モノを介して社会と関わりを持つことができる、そんな商品づくりをめざしています。
・KUON addresses the social agenda through design
・KUON believes fashion has the power to energize and motivate people
・KUON challenges the existing consumer-based approach of mass-production
・KUON proposes a way of life where “stylish” and “socially good” go together
・KUON clothing connects people and society
Designer Profile
石橋真一郎(Shinichiro Ishibashi)
丸の内の老舗テーラーにて修行後、
パリコレクションブランドのパタンナーとして入社、
2014年独立し、フリーパタンナーとして数々のブランドを手がける。
2016S/SよりKUONのデザイナーに就任。
Shinichiro Ishibashi
After an apprenticeship with an established tailor in Tokyo, Shinichiro worked for a well-known high-end fashion brand as pattern maker.
In 2014 he began designing on a freelance basis. In 2016 he became the designer of KUON.