Brand Concept

 

KUON(クオン)は日本語の「久遠」、「遠い過去または未来」「永遠」に由来しています。

 

世界中に存在する古着や古布の持つ歴史や文化を取り入れながらも、その枠に捉われず、時代が巡っても変わらない、理屈抜きのシンプルなカッコよさを追求することをブランドの真髄としています。

 

新しいものは古くなるけれど

美しいものはいつまでも美しい

KUON means “eternity”,  “remote past or future”, and “permanence”.

While appreciating the history and culture of vintage clothes or textiles, KUON always seeks for permanent, simple, authentic value, not bound by traditional values.

KUON challenges the existing traditional notion on vintage clothes and revitalizes it with new value.

New things get old,but beautiful things stay beautiful.

Philosophy

 

KUONの活動理念は、デザインによる社会的課題の解決に取り組むこと。

 

ファッションには理屈を抜きにして人々を明るくワクワクさせる力がある。

私たちはそう信じています。

 

KUONでは、従来の大量生産・大量消費を軸としたアプローチではなく、

“カッコいい”が“誰かのためにもなる”ような

モノを介して社会と関わりを持つことができる、そんな商品づくりをめざしています。

 

KUON addresses social agenda via designing. 

We believe that fashion possesses power to make people excited.

KUON challenges the existing mass-production and consumption approach, instead we propose products and lifestyle where “stylish” and “socially good” can go together. KUON products bridges between people and society.

Designer Profile

 

石橋真一郎(Shinichiro Ishibashi)

丸の内の老舗テーラーにて修行後、

パリコレクションブランドのパタンナーとして入社、

2014年独立し、フリーパタンナーとして数々のブランドを手がける。

2016S/SよりKUONのデザイナーに就任。

Mr. Shinichiro Ishibashi

After serving his apprenticeship at an established tailor in Marunouchi area, Tokyo prefecture, he worked as pattern maker for a regular manufacturer at Paris Collection.  In 2014 he became self-employed and started to design for several manufacturers on freelance basis. As from 2016 S/S, he became designer of KUON.

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